Nyheter
24 maj 2019
Framgångsrikt samarbete resulterade i en helt ny trappa!
Sandra begärde offert på ny trappa från Westwood – slutresultatet blev en ny trappa uppkallad efter Sandra själv
Westwoods strategi bygger på kundfokus. Förutom att vara lyhörda för kundernas önskemål, så följer man även med trenderna noggrant, både när det kommer till husbyggande men också när det gäller inredning. Det är viktigt att kunna bidra med expertis från båda hållen när kundernas önskemål förverkligas. Trappan är ju trots allt hemmets mest använda möbel och utgör i sig ett stort inredningselement.
– När Sandra tog kontakt med Westwood, märkte vi att just den typ av trappa som hon ville ha inte fanns i vårt sortiment. Vi hade redan tidigare konstaterat att det fanns ett behov av att utveckla en egen produkt i just den stilen, vilket ledde till att vi tillsammans med Sandra tog fram en helt ny trappa åt henne, säger Rickard Snellman, VD på Westwood, och tillägger:
– Arbetsnamnet blev Sandra-trappan. När vi sedan skulle bestämma vad den nya trappmodellen skulle kallas var saken klar: trappan skulle heta Sandra!
Sandra själv tyckte att det var en rolig idé och kände sig naturligtvis lite smickrad över att få en trappa uppkallad efter sig själv. Utöver att Sandra är ett vackert namn som är lätt att komma ihåg, så fungerar det även bra på både finska, svenska och engelska.
Men vad var det som Sandra ville ha, som nu kännetecknar den nya Sandra-trappan?
– Vår trappa ligger precis i blickfånget i vårt hem; den är ett av de första elementen man ser när man går in i vårt vardagsrum, och den är helt omöjlig att gömma. Därför är det viktigt för mig att trappan går i samma moderna stil som resten av huset. Den behöver vara så minimalistisk som möjligt i sitt uttryck. Jag ville ha en trappa som känns sådär lagom lätt och luftig och där detaljerna verkligen sitter. Eftersom den går från vardagsrummet rakt ovanför köket upp till vårt loft, behövde den dessutom vara snygg och genomtänkt från alla håll, berättar Sandra.
– Vi hade hört mycket gott om Westwoods trappor och välvilliga kundservice. För oss var, förutom utseendet, kvalitéten på trappan väldigt viktig och därför valde vi Westwood, fortsätter hon.
Sandra upplever att samarbetet med Westwood har fungerat bra. När hon framförde sina mycket detaljerade idéer fick hon alltid en känsla av att man på Westwood verkligen försökte uppfylla dem så långt som möjligt. Under hela processen upplevde hon att Westwood hade en positiv inställning till att testa nya lösningar. Hon var också glad över att hela tiden bli uppdaterad om hur utvecklingsprocessen framskred. Om hennes idéer hade testats, fick hon alltid höra hur de på bästa sätt kunde förverkligas, och hur nästa steg i processen såg ut. Allt från första kontakt till uppföljning av den färdigt monterade slutprodukten var en positiv och trygg upplevelse.
Så, vad tycker Sandra om sin Sandra-trappa?
– Vi är jättenöjda! Den blev till och med bättre än vi vågat hoppas! Trappan är väldigt välgjord och stabil och har precis den minimalistiska känslan vi sökte. Man ser också att den är framtagen med minsta lilla detalj i åtanke och jag hittar inget som jag i efterhand skulle gjort annorlunda. Den är helt perfekt!
Sandra menar att det bästa med trappan är kombinationen av kvalitét och utseende. Under deras husbyggnadsprojekt stötte de många gånger på situationer där de kände att de blev tvungna att välja mellan att ha något snyggt eller att ha något praktiskt och hållbart.
– I Sandra-trappan har vi verkligen fått både och! Den är stabil och robust och känns säker att gå i, samtidigt som den är ett designelement i hjärtat av vårt hem som alla våra gäster har beundrat, avslutar hon.
Arkiv
Westwood expanderar via företagsaffär – Tar över Jussi-Portaat och Woodern
9 oktober 2020
Läs mer >>- 1
- 2
Vi finns till för dig!
Chatta, ring, maila eller
skicka din förfrågan här.